جاري تحميل ... عالم ماوراء الطبيعة

قصص رعب.افلام رعب . قصص رعب حقيقية . قصص رعب حدثة بالفعل . عالم ماوراء الطبيعة . اقوي قصص الرعب 2020. اقوي افلام الرعب .فيلم رعب . قصص مرعبة . قصص حقيقية . قصص وعبر . قصص صوتية . افلام رعب

احدث الافلام والقصص المرعبة

إعلان في أعلي التدوينة

قصص رعب

قلعة الجان والانتقام الشديد


قلعة الجان والانتقام الشديد
إضافة شرح




  • قلعة الجان والانتقام الشديد
    اليوم هو يوم الاربعاء يوم لم انساه منذ الحادث انا احمد  ٢٣ عام ابي رجل اعمال غني

  •  قام بشراء منزل لكي اتزوج به منذ تخرجي من الجامعه كنت فتي ليس لي علاقه بالنساء

    لا اعرف شئ عنهم وقال ابي اني سوف اتزوج لم اعارضه لانني كنت اود ذلك  وحينما

    تزوجت قامت الاحداث  تزوجت فتاه اسمها اميره من عائله غنيه جدا زينا يعني وكان

    جواز صلونات عادي يعني مكنتش بحبها بس كنت عايش معها حياه سعيده عدا شهر

    واتنين وتلاته بس كنت بحس بحاجه غريبه بتحصل كل يوم اربعاء من كل اسبوع

    وتحديدا من بعد منتصف الليل
    *****
     يوم الاربعاء اول اسبوع من جوازنا الساعه ١٢ بليل النور قطع اصوات غريبه في

    الشقه افتكرتها اميرة ببص جنبي لاقيتها نايمه قومت اشوف في اي افتكرت حرامي 

    وخارج من الاوضه بحظر مشوفتش حاجه غريبه لكن الفيلا هدوء زياده عن الازم عكس

    العادى تماما 

    رجعت تاني جبت الموبايل علشان اشغل الكشاف علشان اتاكد  بدأت امشي في الفيلا

    واشوف اوضه اوضه لحد ماوصلت لاخر اوضه وكنت بدائت احس بالخوف مش عارف

    ليه لحد ماوصلت قدام الباب وكان قلبي هيخرج من مكانه من الخوف بفتح الباب براحه

    وببطئ بصيت شوفت كلام مكتوب ع الحيطه مفهمتش منه حاجه بس كان مكتوب

    كلمه《 ارحل》 افتكرت اني دا شكل في الحيطه  وخرجت ورجعت الاوضه تاني

    ونمت

    ***
    ومرت الايام عادي ليوم الاربعاء الساعه 1بعد منتصف الليل في صوت خبط في جميع

    اركان الفيلا قومت بسرعه بس اميرة مكنتش جنبي كعادتها فضلت انادي عليها اميرااااا

    محدش بيرد قومت وفتحت كشاف الموبايل علشان النور كان قاطع بردو وفضلت ادور

    عليها مش موجوده جيت عند نفس الاوضه وكنت خايف  بس المره دي كان جسمي كله

    بيترعش اول مادخلت الاوضه*

     شوفت مراتي في اخر الاوضه ووشها للحيطه  ناديت اكتر من مره بصوت عالى

    اميرااااه يااميراااه مش بترد ببص ع الحيطه اللي كانت بصه عليها  كان في خيال اسود

    في الحيطه واول لما شوفته بصلي وقال ارحلوووووو بصوت مرعب ومخيف مع كلام

    مش مفهوم  اتصدمت   واغم عليا 
    *****
    صحيت لاقيت نفسي نايم ع السرير عادى ومراتي نايمه جنبي قولت بحلم بس كان فيه

    اثر جروح في راسي من  الواقعه قولت دا حقيقي يعنى انا مكنتش بحلم بس ازاي انا

    جيت هنا صحيت اميره قالت صباح الخير قولتها هو في حاجه حصلت امبارح قالت لا

    مفيش حاجه حصلت فيه ايه قولتلها يعني انتي ماقومتيش امبارح بليل قالتلي لا انا نايمه

    جنبك من امبارح ولسه صاحيه اهو قولتلها مفيش كنت بسال بس وعدى الموقف وكان لم

    يحدث شيئاا 

    *****
    كانت الايام عاديه زي كل مره لحد يوم الاربعاء الساعه 1 بعد منتصف الليل صحيت

    على نار ماسكه فى البيت كله فضلت اصرخ وانادي  اميراااة محدش بيرد ونفس الشكل

    الاسود الى شوفته فى الاوضه الغريبه واقف جوا النار اللى خلاص قربت من السرير و

    الدخان بداء يخنقني واغم عليا تانى
    ***** 
    صحيت نايم ع السرير بس فيه اثار للحروق في ايدي  خلاص منا اتعودت يحصلى

    المصيبه ويغمى عليا واصحي فى سريري 

     وقومت كلمت واحد صاحبي وقولتله كل اللي حصل وقالي عليك و على  الساحر ''

    اتيوس '' دا ساحر جامد وهيعملك اللي اتعمل واللى متعملش قولتله فين دا قالي لا انت

    تلبس و تجيلي دلوقتي ونروح مع بعض

     نزلت ووصلتله ونزلنا ووصلنا ودخلنا جوا كنت شامم ريحه غريبه عامله زي ريحه

    الاموات فى المقابر ودخلناله وقعدنا

     فااتكلم بدون اي كلمات مني اي يااحمد اخبار العشيره اللي في الفيلا عندك انا ااأااايه

    عشيره يعني اي قالي الفيلا فيها جيش كامل من الجن وكل اللي بتشوفه بسبب انكم سكنتو

    فيها قولتله امشي يعني ونبقا في امان قال لا مراتك خلاص وانت من قبل مراتك لان انت

    السبب في كل دا المره الاولى اللي ظهرولك فيها كان تحذير وانت فضلت قاعد

    ومفهمتش والمره التانيه كانت اخر تحذير والمره التالته كانت اول علامات الانتقام طب

    اي العمل /\ العمل عندي انا هاجي معاك يوم الاربعاء القادم واقولك هنعمل اي مشيت

    وانا خايف انام ومرعوب
    ******
     يوم الثلاثاء الساعه ٨ قاعد قدام التلفزيون وبتفرج ع ماتش ومراتي في المطبخ بتحضر

    الاكل وفجأه النور قطع بنادي علي اميرة مش بترد فضلت انادي وقومت اروح اشوفها

    نورت نور الموبايل وشوفت حاجه قدامي قربت علشان اشوف اكتر الفون فصل فضلت

    ارجع وقعت مكاني ومستني الموت وبعدها سمعت صرخه عاليه من اميرة الحقننننني

    وسكتت بعدها خالص وانا قومت وبجري بسرعه مكنش في حاجه وكانت مرميه ع

    الارض النور رجع وفوقتها و قولتلها ف اي قالتلي حد شكله غريب وقف ورايا وانا

    بعمل الاكل ببص عليه قام خنقني فضلت اصرخ وانت مجتش ولحد اما سبني وقولت

    الحقني واغم عليا هو مين دا وكان عايز مني ايه يا احمد قولتلها كنت عارف اني دا

    هيحصل كنت حاسس قالت ايه كنت عارف يعني تعرفه انت عايز تقتلني قولتلها انتي

    عبيطه لا معرفهوش طبعا بس انتي مش واخده بالك من اللي بيحصل من اول ما اتجوزنا

    قالتلي لا اي اللي بيحصل مفيش حاجه قولتلها لا فيه
    .. فيه جيش كامل من الجن واحنا

    هنموت قالت ااااااايه جيش كامل ايه وهنموت ليه قولتلها هنموت علشان اعتدينا عليهم و

    روحت لساحر وجي يوم الاربعاء قالتلي لا يلا نروح مكان تاني غير دا قولتلها مش

    هينفع لاننا خلاص المفرود كنا نمشي من التحذير الاول لكن دلوقتي خلاص هينتقمو مننا

    تعالي ننام دلوقتي ونشوف هيحصل اي ف اللي احنا فيه دا نمت انا وهى والتوتر الخوف

    مالى قلوبنا 

    ****&&&*
         
       الاربعاء 
     كلمت الساحر وسالته اعدي عليه الساعه كام قالي اجي بعد صلاة العشاء اليوم عدا

    عادي جدا والليل جه ونزلت وخت العربيه ووصلتله وجاب شنطه غريبه اوي وكان

    لابس قميص شكلو غريب وكان اللون بتاعو ابيض وعليه حاجات عامله زي الطلاسم

    وقالي يلا بينا ركب ووصلنا للفيلا نزلنا وقالي هو دا  البيت صح اداني جالبيه وقالي

    البس دي بسرعه لابستها ودخلنا الفيلا بنادي ع اميرة محدش بيرد قولتلو هتلاقيها نايمه

    هطلعلها فوق وانزل قالي متتعبش نفس مش هتلاقيها علشان هي معاهم قولتلو اي معاهم

    ازاي وفين قالي اهدا بس انت عارف اني دا هيحصل بس متخافش ووقف في نص الفيلا

    وفضل يقول كلام غريب احرص علي ان يوئتيك اليقين اني انا من سحرت ابموشن

    وهالون انني اتحدث بس هرع اميره مملكه الجن السفلي واريد ان يتحدث معي هلوشوتا

    امير تلك العشيره يامن هم ليستيونوس اجبوني لعنوشون  بردويني لازاااااااقك فجاءه

    النور طفا فضلت اقراء قران بسرعه قالي متقراش حاجه واسكت ومتتحركش وقولتلو

    حاضر وانا هموت من الخوف النور جه وقطع تاني ٣ مرات ورا بعض هو اهلا

    ياهلوشوتا يا امير العشيره اريدك ان ترحل انت وكل عشيرتك من هذا المنزل وان ترجع

    اميرة بنت ايمن الي زوجها وان لا تأذيهم باسم كل من لهو الحق في تصرفاتك بسم

    ليسنولاات رائيس عشيرتك وفجاءه النور جه والساحر وقع ع الارض انا جريت عليه

    وفوقتو قولتلو اي اللي حصل قالي تعالا معايا دلوقتي وهحكيلك في الطريق ركبنا العربيه

    وقالي المقابر اللي هنا وفي الطريق قالي رفض انو يمشي من البيت وانو حبس مراتك
    في قبر من المقابر وقال تاخدها وتمشي وهما هيسبوك يااما هتموت هي الاول بعد كدا

    الدور هيبقا عليك قولتلو لا انا مش عايز اموت حاضر هاخدها وامشي قالي لا استنا دا

    الكلام اللي قالو انما انت هتخدها وتقعد عند ولدك لحد مااتصل بيك وهقولك هنعمل اي

    وصلنا  ودخلنا جوا  وقف عند تربه معينه وقالي اكسر القفل دورت علي حاجه اكسر بيها

    وكسرت القفل ودخلنا جوا التربه وقالي افتح الباب واخرج برا عملت كل اللي بيقول عليه

    وانا هموت من الخوف وخرجت برا وهو نزل جوا وباب التربه اتقفل وسمعت صوت
    صرخاااات عاليه جريت بعيد من خوفي وفضلت واقف بتفرج من بعيد لحد ما الساحر

    خرج وكان شايل مراتي جريت عليه وبقولو اي اللي حصل قالي خد مراتك وامشي وانا

    هبقا اكلمك قولتلو حاضر

    &********&

    خت مراتي ووصلنا عند ولدي ودخلنا وقولتلو هنقعد  شويه عندك علشان هي بس  تعبانه

    وكدا قالي الف سلامه عليها مالها قولتلو ممكن تكون حامل وكدا وانا مش عايز اسيبها

    في البيت لوحدها علشان احتمال اسافر قريب قالي دخلها تستريح طيب دخلتها وفضلت

    قاعد مستني الساحر يكلمني عدا اسبوع واتنين وتلاته وببص لاقيتو بيتصل بيا وقالي

    جهز نفسك يوم الجمعه الي جيا الساعه ١٢ بليل علشان خلاص المعهدا خلصت تعالالي
    دلوقتي نزلت و رحتلو قام اداني قميص مكتوب عليه زي اللي كان مكتوب علي الجالبيه

    قالي دا لمراتك تلبسو قبل ماتنزل يوم الجمعه وترش مياه بملح قدام الاوضه بتاعتها

    وبعدها تبقا تجيلي وقولتلو حاضر 

    &********&
    و رجعت البيت وقولتلها خدي القميص دا قالتلي اي دا قولتلها دا هتلبسيه لمااقولك ومن

    غير ليه انتي فاهمه قالتلي حاضر وجه يوم الجمعه الساعه ١١ الفون بيرن انا الو مين

    قالي انا اتيوس الساحر تعالا دلوقتي علشان تجهز نفسك متنساش القميص والمياه بالملح

    قولتلو لا فاكر فاكر سلام وقفلنا مراتي كانت نايمه صحتها وقولتلها تلبس القميص وتنام
    براحتها واني نازل عندي شغل وهتاخر قالتلي البسو ليه قولتلها من غير ليه البسي
    القميص ومتقلعهوش خالص فاهمه قالت حاضر وسبتها وخرجت

    &******&
     ووصلت للساحر دخلت عليه  قالي اقعد هنا خد دا البسو اداني قميص احمر مش مكتوب

    عليه حاجه لبستو و اداني سلاسل كتير وقالي البسها في رقبتك وايدك ويلا علشان نروح

    قولتلو استنا استنا انا مش فاهم حاجه اني معهدا اللي قربت تخلص وبعدان مش احنا سبنا

    البيت ومشينا ليه بئي المعهدا دي قالي بص لما حبسو مراتك عملت معهدا معاهم علشان

    تخرج والمعهدا دي كانت بتقول انك في سلام انت ومراتك طول مانت بعيد عن الفيلا

    بس مراتك راحت البيت تاخد حاجات من هناك وبكدا تم اختراق المعهدا ومش هتبقو في

    امان لازم نقتلهم قبل مايقتلونا وانا هبقا قبلكم قولتلو طب مااحنا ممكن نعمل معهدا تانيه

    ونبقا في امان وانا اوعدك اني هبعد خالص عن الفيلا انا و مراتي قالي خلاص الوقت

    انتها للكلام يلا قولتلو طب انا هعمل ايه انا خايف اصلا لوحدي هقتل ايه بس قالي

    متخافش انت هتساعدني بس والقميص اللي معاك دا هيحميك منهم طول مانت لابسو يلا

    بينا مشينا ووصلنا هناك و كانت الساعه ١٢  قدام الفيلا

    &*******&
     نزلت وبجري علشان افتحها قالي خد متفتحهاش خالص دلوقتي قولتلو امال اعمل ايه

    قالي اعمل زيي فتح الشنطه  اللي كانت معه دايما وطلع كتاب شكلو غريب  ريحتو

    وحشه اوي قالي هتلاقي في الشنطه كيس في مسحوق ابيض هاتو جبتو قالي لاف حولين

    سور الفيلا كلها ورش منو وفضل يقرء من الكتاب وانا بعمل كدا لحد ماخلصت قالي

    هتلاقي ميه حمرا في الشنطه هاتها جبتها وخدها مني و طلعنا سلالم الفيلا ووقف قدام

    باب الفيلا وفضل يقول كلام غريب يجب ان يتم حرق كل من تعدا العهد السليماني

    ايونخلوند تربوند وبيرش من الميه ع الباب قالي افتح الباب  بسرعه فتحت ودخل جوا

    جيت ادخل حسيت اني في باب تاني مش شايفو واني ممنوع اني ادخل بنادي عليه وهو

    بصلي وضحك ضحكه مش فاهم معنها او معنها استنا هنا سامع صوت صرخاااات عاليا

    جدا  بتهز البيت كلو وفي صوت عالي بيقول  هتموووووت هتموووووت وفجاءه البيت

    ولع من فوق كلو والنار بتمسك في البيت بسرعه راهيبه في صوت بينادي من جوا

    الحقني اي دا دا صوت الساحر اعمل اي دخلت اجري بسرعه عليه وسحبتو برا البيت

    والبيت كلو ولع بكل حاجه جواه الساحر قالي خلاص كدا مشيو بس مش هيسيبو مراتك

    بقولو يعني اي العمل علشان يسبوها هااا ياساحر مفيش رد الساحر مات بسببي الاسعاف

    جت و راحت معه علي المستشفي وسبتو وخرجت


    *******
     ووصلت البيت لمراتي اللي كانت لسه نايمه ونمت جنبها وانا بفكر اي اللي هيحصل

    الايام اللي جيا يعني اي مش هيسبوها في حالها انا لازم اجيب حد تاني اقوي من الساحر

    دا انا هعرفهم انا مين ....الي القاء في الجزء الثاني من قصه قلعة الجان والانتقام الشديد
    الوسوم:
    التالي
    رسالة أحدث
    السابق
    هذا هو أقدم مقال

    هناك 3 تعليقات:

    إعلان في أسفل التدوينة

    إتصل بنا

    نموذج الاتصال

    الاسم

    بريد إلكتروني *

    رسالة *